onsdag 31 oktober 2012

Ett stycke liv



Ett tag har jag gått och grubblat på att jag borde sy ett livstycke, utan att riktigt ha klart för mig hur det borde se ut och vara. Som nybörjare på området ville jag ha något att utgå ifrån och det blev till slut överdelen på en klänning jag sytt för några år sedan. Den fick tas in en del i sidan och rigningen bak klipptes djupare. Ett randigt IKEA-tyg fick agera försökskanin.
 
Och så här blev det
 
 
 
med knapphål till snörningen och två rätt små fickor som både dekoration och lite funktion.
Foder i ett ljust linne-bomull-tyg. 
 
Jag använde den i helgen på pappas 70-årskalas, men då hade den inte fått några fickor än ...

3 kommentarer:

  1. Den är jättesnygg! Jag var på väg att skriva att jag inte såg fickorna i helgen, men när jag läste sista raden insåg jag att det inte ouppmärksamhet från min sida ;)

    SvaraRadera
  2. Ibland kan det vara bra att läsa allt ... ;-)

    SvaraRadera
  3. Nu ska jag prova att kommentera din blogg. Det är mysigt att kunna gå in på datorn och så få en hälsning från sin stora och duktiga dotter!

    SvaraRadera