söndag 29 april 2012

Generationerna möts där man minst anar det




En dag i somras hade jag ett gammalt örngott från min farmor liggande på mitt sybord. Det hade bara hamnat där, som saker kan göra innan de hamnar på den plats där de egentligen skall vara. Min son gick förbi och sade i förbifarten: Är det där min kusins? Jag svarade nej, och först då gick det upp för mig att min farmor och min systerdotter faktiskt har samma initialer!
Så vad skulle jag då göra av detta? Efter visst funderande (och inspiration från Fest & Folklore: http://www.facebook.com/#!/FestfolkFolklore ) blev det en tunika/särk, kanske mer rolig än användbar, men ändå. Hela den nedre delen med monogrammet är alltså ett örngott och ärmdelen av ett annat vitt bommullstyg som fans i gömmorna.

Så kan det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar